Warsztat Stacjonarny
Termin: 19.12.2022 / 19.01.2023
Miejsce: Katowice
Warsztat trwać będzie 8 godzin.
Warsztat kompetencji
strategicznych
Warsztat Online
Termin: 14.12.2022 / 05.01.2023
Warsztat trwać będzie 8 godzin.
Marcin Gieracz – CEO & Strategy Director, Trener & Coach w Kuźnia Strategów
Warsztat StrategJA – projektowanie strategii marketingowej to flagowy produkt oferty Rubikom / Kuźnia Strategów. Nie jest to zwykły warsztat, ale raczej trening umysłu, w trakcie którego praktyczną wiedzę uzupełniam sporą dawką inspiracji i twórczego, projektowego myślenia, które razem pozwalają dokonać zmiany mentalnej zarówno w podejściu do budowania strategii, jak i codziennej pracy Stratega. Wykorzystuję popularne na świecie techniki pracy z problemem czy wyzwaniem marki / firmy oraz wysoce kreatywne metody Lean Canvas oraz Design Thinking.
1. myślenia i zarządzania strategicznego,
2. abstrakcyjnego i twórczego podejścia do projektowania modelu
biznesowego,
3. budowania scenariuszy strategicznych na bazie dywagacji
rynkowych,
4. formułowania celów strategicznych, biznesowych, marketingowych i
komunikacyjnych,
5. przygotowywania i realizowania badań rynkowych, konsumenckich
itp.,
6. projektowania strategii i planów marketingowy(rceh- modeli
biznesowych) z elementami kreacji i łamania konwencjonalnych
zasad, reguł, standardowego myślenia,
7. metod implementowania strategii do wewnątrz i na zewnątrz
przedsiębiorstwa.
Szczególnie zainteresowani w/w powinni być: zarządzający, menadżerowie średniego szczebla, brandmanager’owie, specjaliści obszarów sprzedaży, marketingu, e-commerce, trade marketingu, obsługi klienta.
Zajęcia mają posłużyć temu, aby Uczestnicy zapoznali się w sposób kompleksowy i praktyczny z procesem realizacji strategii marketingowej-rynkowej przedsiębiorstwa,
ucząc się przy tym postaw, które cechują strategiczne myślenie: Obserwator, Krytyk, Odkrywca, Lider. Warsztat ma za zadanie przybliżyć Uczestnikom najważniejsze
aspekty formułowania współczesnej strategii marketingowej:
Warsztat pozwoli także poznać najnowsze trendy związane z technikami pracy nad
scenariuszami strategicznymi oraz wyborami rynkowymi, które odgrywają istotną
rolę w budowaniu silnej i unikatowej pozycji firmy / marki na rynku w oparciu o
doskonałą znajomość oczekiwań i preferencji grup docelowych oraz umiejętności
uwypuklenia przewagi różnicującej firmę / markę na rynku.
Możesz zadać mi dowolne pytanie odnośnie szkolenia. Wspólnie znajdziemy rozwiązanie.
W odpowiedzi, na swojego maila otrzymasz szczegółowy plan warsztatu
Marcin Gieracz – CEO & Strategy Director, Trener & Coach w Kuźnia Strategów
WIEDZA/UMIEJĘTNOŚCI: Uczestnicy posiądą wiedzę niezbędną do samodzielnego zaprojektowania strategii marketingowej – rynkowej swojej firmy w oparciu o założenia i wskazane cele biznesowe; będą potrafili określić sytuację rynkową
firmy, cechy zakupowe swoich grup klienckich oraz sformułować cele strategiczne, cele jednostkowe, plan marketingowy wedle przyjętych kryteriów strategicznych. Uczestnik po warsztacie doskonale definiuje i opisuje poszczególne obszary
składające się na model biznesowy, w oparciu którego funkcjonuje firma.
KOMPETENCJE/POSTAWY: Uczestnik, który zaliczył warsztat, jest przygotowany i uświadomiony w kwestii permanentnego pogłębiania wiedzy w zakresie nowoczesnych technik projektowania przewagi konkurencyjnej na rynku, budowania
strategii marki, odczytywania tendencji i zachowań konsumenckich, tworzenia briefów pod komunikację marketingową; wszystko o wparciu o 4 główne postawy: Obserwator, Krytyk, Odkrywca, Lider.
1. na przyswojeniu przez Uczestników metodologii pracy nad strategią oraz postaw, jakie powinny towarzyszyć Strategowi w jego pracy;
2. na umiejętnościach praktycznych, które usprawnią realizację procesu strategicznego w praktyce;
3. na logicznym podejściu w projektowaniu strategii;
4. na dyscyplinie, jaką należy uwzględnić, aby opracować skuteczną i mierzalną strategię (terminologia, zrozumienie, konsekwencje wyborów strategicznych, narzędzi itp.).
1. usystematyzowanie pracy nad Strategią;
2. samodzielność pracy nad Strategią, ale też wdrażania jej w swojej firmie;
3. zrozumienie, dlaczego Strategia marketingowa integruje i dotyka niemal wszystkich kluczowych obszarów w przedsiębiorstwie;
4. formułowanie celów: strategicznych, jednostkowych, operacyjnych;
5. formułowanie zadań i projektów w ramach Strategii;
6. wyznaczanie ram strategicznych związanych z analizą rynku (narzędzia, instrumenty), które będą podporządkowane stricte potrzebom Strategii
1. Strategia Marketingowa – Rynkowa, jako główny element przewagi
różnicującej firmy
2. Etapy projektowania Strategii Marketingowej – Rynkowej Firmy
3. Analiza marketingowa / audyt rynku
4. Badania konsumenckie
5. Profile grup konsumenckich (mediografia, demografia, cechografia,
etnografia)
6. Pozycjonowanie marki (mapping rynku)
7. Business Model Canvas
8. Piramida marki
9. Planowanie komunikacji strategii (kreacja, zasięg, sposób dotarcia, jakość
oraz charakter przekazu)
10.Planowanie wdrożenia strategii (implementacja)
11.Narzędzia kontrolne
Możesz zadać mi dowolne pytanie odnośnie szkolenia. Wspólnie znajdziemy rozwiązanie.
W odpowiedzi, na swojego maila otrzymasz szczegółowy plan warsztatu.
Marcin Gieracz – CEO & Strategy Director, Trener & Coach w Kuźnia Strategów