Głównym założeniem takiej formy współpracy jest optymalizacja kosztów i racjonalizacja wydatków marketingowych. W ramach usługi outsourcingowej umawiam się z klientem na realizację projektu czy opracowanie i wdrożenie strategii marketingowej, za której realizację biorę pełną odpowiedzialność, tzn. kontroluję zakres i jakość wdrożenia dobierając sobie współpartnerów (agencje reklamowe, grafików, specjalistów od SEM/SEO, Google Ads, itp.). W ten sposób klient nie musi tworzyć nowych miejsc pracy oraz pozyskiwać nowych, eksperckich i drogich kompetencji z rynku. Różnica miedzy outsourcingiem marketingowych, a współpracą z agencją reklamową głownie polega na tym, że agencja jest od przygotowania, realizacji i egzekucji zaprojektowanej reklamy. Same założenia reklamy, jej główne cele i strategia jest najczęściej długoterminowa i wymaga stałego nadzorowania na wielu różnych płaszczyznach oraz polach eksplorowania w świecie offline i online.