Dlaczego Ja?

Moim największym atutem jest doświadczenie pracy dla firm z wielu branż - pracowałem dla niemalże wszystkich liczących się branż na rynku. Pracowałem w roli Interim Managera pełniąc najczęściej rolę Dyrektora ds. Marketingu i Sprzedaży (m.in. w Caterina, Reporter, House, Coccodrillo, CB SA / Ondura Group), a ostatnio w latach 2017-2019 jako Dyrektor Zarządzający (Urtica-Lideo SA) czy w 2019-2021 będąc Dyrektorem Generalnym w Spółce z Grupy Eurocash SA. Dzięki temu mam zawsze bardzo praktyczne podejście do biznesu. 

W roli doradcy strategicznego od ponad 20 lat pracuję dla dużych i średnich Przedsiębiorstw. Każde z nich miało zawsze bardzo różne problemy związane z organizacją wewnętrznych procesów, komunikacją do rynku czy komercjalizacją biznesu poprzez profesjonalny marketing.

Przez wszystkie te lata zrealizowałem ponad setkę kompleksowych strategii biznesowych. Wspierałem moich Klientów w zakresie lepszego zrozumienia swoich problemów oraz poszukiwania realnych źródeł wzrostu dla biznesu. 

Z reguły zaczynam od poznania firmy poprzez wywiady z pracownikami kadry menadżerskiej, a następnie tworzę drzewo potrzeb i przechodzę do pogłębienia wiedzy (analizy, badania rynkowe + wywiady z klientami, dostawcami, partnerami). 3 faza to projektowanie rozwiązań - strategii, w której najistotniejszą rolę jest otwarty umysł i myślenie kreatywne. Moja rola niekoniecznie kończy się na prezentacji finalnej strategii, a najczęściej na wsparciu wdrażania wszystkich przyjętych przez klienta zmian. W praktyce bardzo często w fazie końcowej realizuję sesje coachingu i mentoringu dla kadry zarządzającej oraz kluczowych menadżerów Firmy.

Jestem pewien, że po tych dwudziestu latach moich najsilniejszym wyróżnikiem jest autorskie podejście: "Strategic Thinking", które jest jednocześnie moją filozofią współpracy z Firmami. Skupiam się na podnoszeniu kompetencji strategicznych Menedżerów i Zarządzających, a nie tylko na wypracowaniu gotowego scenariusza - gotowej, nowej strategii. 

Filozofia Strategic Thinking

"Strategic Thinking" leży u podstawy moich obserwacji rynkowych i tego co zazwyczaj dzieje się wewnątrz firm, ich faktycznych problemów i potrzeb. Najczęściej przez brak umiejętności skutecznego planowania i twórczego myślenia strategicznego wiele przedsiębiorstw cierpi na syndrom stagnacji lub rozwoju ad-hoc. Do pewnego stopnia reaktywność jest efektywna, ale od momentu, kiedy firma zaczyna gubić się w tym, co ważne, a co ważniejsze trzeba zacząć układać i profesjonalizować biznes. Rekomenduję przede wszystkim podejście w stylu "open mind" - więcej elastyczności, więcej kreatywności. W tym tkwi siła współczesnego i nowocześnie zarządzanego przedsiębiorstwa, które zdolne jest do ciągłego rozwoju. Stąd przyświeca mi myślenie Management 3.0, a wraz z tym metodyki zwinne, które są obecnie jednym z najważniejszych i nieodzownych elementów planowania strategicznej zmiany. 

Kuźnia Strategów

To mój autorski program wspierania menadżerów średniego i wyższego szczebla w zakresie planowania strategicznego i wykorzystywania w praktyce narzędzi strategicznych oraz marketingowych. Projekt powstał z myślą o firmach, które potrzebują w pierwszej kolejności dobrej orientacji na to, co faktycznie dzieje się wewnątrz Organizacji oraz na rynku. Taki pierwszy poważny krok do rozpoczęcia planowania strategii na dłuższą metę.   
Szczegóły na www.kuzniastrategow.com

Moja rola w Rubikom Strategic Thinking

Od początku istnienia formy pełnię rolę CEO & Dyrektora Strategicznego. W latach 2005-2015, firma miała kilkunastu stałych pracowników, ale w dobie tak ogromnych możliwości jakie daje technologia Rubikom to obecnie sieć specjalistycznych i eksperckich osobowości, które tworzą zespół vs potrzeby danego kontraktu. Dlatego można stwierdzić, że Rubikom to dziś de facto butik strategiczno-kreatywny, szczególnie do zadań specjalnych i nadzwyczajnych. 
Moi klientami są najczęściej firmy z dużym potencjałem do rozwoju, zdolne do szybkich i dynamicznych zmian, których Zarząd dostrzega wartość w mentoringu oraz indywidualnym wsparciu coachingowym. Dlatego coraz częściej tego rodzaju usługi stają się moją osobistą domeną.   

Moja rola w rozwoju Rubikom skupia się obecnie na poszukiwaniu nowych idei i wdrażania ich. Obecnie projektem w fazie zalążkowej jest MadMax Car - budowa sieci specjalistycznych warsztatów modernizujących i serwisujących kultowe terenówki. 

Nie uciekam od twardego biznesu. Do końca lipca 2022 jestem odpowiedzialny za obszary marketingu i sprzedaży w firmie CB SA (Grupa Ondura). Możliwość kreowania strategii o zasięgu międzynarodowym jest zarówno motywująca, jak i ekscytująca stąd dwa lata pracy w charakterze Interim Management dało bardzo dużo nowych doświadczeń w wielokulturowym środowisku pracy. 

Zresztą w roli Interim Managera w ostatnich 10 latach współpracowałem: jako Wiceprezes i Dyrektor ds. Marketingu i Rozwoju w Grupie Pelion - największej, polskiej firmy z branży health care. Współzarządzałem spółkami Lideo SA, Urtica, które wchodziły w skład Polskiej Grupy Farmaceutycznej. Przez ponad 2 lata pełniłem także funkcję Dyrektora Generalnego w jednej ze spółek Grupy Eurocash SA.  

W latach 2011-2018 byłem wykładowcą studiów podyplomowych w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie na kierunku "Zarządzanie przedsiębiorstwem".

Swego czasu bardzo dużo pisałem. Efektem czego było stworzenie swego rodzaju instrukcji obsługi dla wszystkich, którzy chcą dzień w dzień nie zapominać o myśleniu strategicznym. "Ogarnąć Kosmos - o marketingu i strategii" (część 1 i część 2) oraz e-book "Filozofia Stratega Biznesu” to moja kwintesencja pracy, moje credo, a zarazem definicja podejścia do myślenia strategicznego z przymrużeniem oka. 

Prywatnie pasjonuje się ofroad’em zarówno samochodowym, jak i przy użyciu roweru MTB. Co jakiś czas organizuję też wyprawy offroad (polska Jura, Bałkany, Alpy) oraz takie wysokogórskie, zwłaszcza w Dolomitach. W 2018 stałem się certyfikowanym nauczycielem i trenerem koreańskiej odmiany jogi i sztuki relaksacji „SUNDAO". Pozwoliło mi to jeszcze bardziej poszerzyć swoje horyzonty i nabrać dystansu do życia. 

Zapraszam do współpracy. 

Marcin Gieracz

tel.: +48 609 827 140
marcin@rubikom.pl

Pobierz: