Oferta

Doradztwo strategiczne

"Każdy jest Strategiem" - tak właśnie definiujemy swoje podejście do współpracy z Pracownikami - Zarządzającymi w firmach naszych Klientów. Skupiamy się na potęgowaniu biznesu Klientów przez podnoszenie kompetencji strategicznych. Najczęściej nasza współpraca dotyczy poniższych problemów przedsiębiorstw i opiera się na różnych metodach działania: treningach strategicznych, coachingu, mentoringu kadry zarządzającej, wsparcie poprzez czasowy interim management.

Strategia marketingowa

Najczęstsze problemy Klientów:

(...) Intensywnie się rozwijamy, a to coraz częściej powoduje brak spójności działań pomiędzy kluczowymi działami firmy. Potrzebujemy spójnej strategii oraz nowych kompetencji jako organizacja (...)

W nowoczesnych firmach za marketing odpowiadają wszyscy jej pracownicy. To, w jakim stopniu potrafią wspólnie pracować i rozwiązywać zadania, określa wydajność organizacji. Pracując nad rozwiązaniami potęgującymi biznes, skupiamy się na zdefiniowaniu w jaki sposób firma powinna realizować cele oraz na projektowaniu procesów poprawiających komunikację i zwiększających kooperację między działami i pracownikami.

Pomagamy naszym klientom:

  • stworzyć strategię rynkową dla określenia optymalnego pozcjonowania i celów do realizacji
  • zidentyfikować jedną idęę marki / firmy, która będzie siłę napędową dla wszystkich pracowników
  • przebudować  struktury i procedury zwiększające przejrzystość kompetencyjną
  • pomóc budować kulturę organizacji w taki sposób, aby misja i wizja stanowiły codzienną wskazówkę w działaniach operacyjnych

Zobacz: Portfolio i wybrane Case studies

 

Strategia komunikacji

Strategia komunikacji

Najczęstsze problemy Klientów:

(...) Szukamy agencji, która opracuje ideę marketingową i zorganizuje zintegrowaną kampanię reklamową (...)

Wdrożenie nowego produktu, czy oferta jest obecnie nie lada wyzwaniem dla każdej firmy. Minimalizujemy ryzyko dzięki kilku istotnym elementom:

  • określając najbardziej optymalną grupę docelową z punktu widzenia oczekiwań sprzedażowych;
  • opierając formy i sposoby komunikacji na idei dla marki, która pokazuje realną/faktyczną jej wartość i przewagę na tle konkurencji;
  • skupiając się na tym, aby klient usłyszał o produkcie, zrozumiał przekaz reklamowy i zareagował ? kupił


Pomagamy naszym klientom:

  • wygenerować ideę dla strategii komunikacji, realizującej założenia strategii marki
  • rozpisać ideę na poszczególne aktywności komunikacyjne, obejmujące w zależności od potrzeb: projekty reklamowe ATL/BTL, działania w mediach społecznościowych, PR, internet, SEM/SEO, marketing partyzancki, reklama ambientowa
  • oszacować budżet plan, harmnogram i narzędzia kontrolne

Zobacz: Portfolio i wybrane Case studies

 

Specjalistyczne treningi kompetencyjne

Nowa wiedza, nowe kompetencje i umiejętności.

W ramach struktury Rubikom Strategic Thinking realizujemy autorskie warsztaty pod szyldem Kuźnia Strategów: "StrategJA" - projektowanie strategii marketingowej oraz "Story Brand" - warsztaty twórczego projektowanie zmiany komunikacji marki. 

Warsztaty realizowane są na ogół w formie zamkniętej, w małych 6-8 osobowych grupach w siedzibie Klienta. Program obejmuje 2 dni - 16 godzin praktycznych warsztatów.

Dotychczasowi klienci: P4 (Play), Kolporter, Totalizator Sportowy, Gatta, Nestle, Irena Eris, Multimedia Polska, Black Red White, Bank BGŻ, Cyfrowy Polsat, PKN Orlen, Ceramika Paradyż, PKN Orlen, mBank, ING Życie, Lotos Oil, Storck, Speed Up Group, Jamar SJ, Lerg SA, IQ Medica SA, JZO SA, ING Życie, Polkomtel SA, Szkoły Bankowe, Storck, Poczta Polska, Alianz.

 

re-Branding

Najczęstsze problemy Klientów:

(...) Jesteśmy gorzej postrzegani przez rynek tylko dlatego, że nasza www czy materiały reklamowe odstają wizualnie od obecnych standardów. Chcemy, aby nasz wizerunek wzmacniał nasz biznes i czynił go bardziej zyskownym (...)

Razem z klientem zaczynamy od zidentyfikowania przyczyn degradacji wizerunku. Szukamy powodów, dla których klienci gorzej postrzegają markę. Na podstawie analizy, tworzymy program rewitalizacji, obejmujący swym zakresem konieczne do wprowadzenia zmiany.


W zależności od potrzeb, pomagamy naszym klientom tworzyć:

  • rozwiązania komunikacyjne obejmujące:
    • projektowanie systemów tożsamości wizualnej (logo, linie graficzne, opakowania, www, etc.)
    • planowanie działań  PR i polityki CSR
    • szkolenia i warsztaty dla pracowników, zwiększających świadomość własnej roli w tworzeniu porządanego wizerunku
  • rozwiązania dotyczące rozwoju produktu pod kątem oferowanych korzyści
  • rozwiązania związane z systemem sprzedaży i dystrybucji, serwisu, opieki około sprzedażowej

 Zobacz: Portfolio i wybrane Case studies

 

Analizy / Badania rynkowe

Przy realizacji procesu strategicznego podejmujemy się realizacji badań jakościowych (wywiady bezpośrednie, badania focusowe, badania obserwacyjne, mystery shopper, itp.). Natomiast w przypadku konieczności realizacji badań ilościowych, wywiadów telefonicznych, badań syndykatowych podejmujemy współpracę z czołowymi firmami badawczymi w Polsce. 

Interim Management

Nasze usługi doradcze kierujemy także do Firm, które potrzebują wsparcia wewnątrz swojej organizacji celem poukładania struktury, wdrożenia standardów czy implementacji nowych umiejętności praktycznych. Wówczas podejmujemy się czasowej współpracy na zasadach kontraktu, delegując naszego managera. Najczęściej pomagamy w usprawnieniu obszarów: marketing i sprzedaż.

Rubikom Strategic Thinking

Sobieskiego 11
40-082 Katowice
e-mail: strategie@rubikom.pl

Formularz kontaktu

Skontaktuj się z nami

rubikom.pl używa plików cookie. Korzystając z serwisu wyrażasz na to zgodę. Sprawdź Politykę plików cookies. Zamknij